keskiviikko 3. helmikuuta 2010

Sairastelua

Tää viikko on menny ihan penkin alle. Olin suunnitellut rappioviikonlopun jälkeen viettäväni oikein terveellistä ja liikunnallista elämää, mutta kuinkas kävikään. Oon sunnuntaista saakka ollu niin kipeenä, ettei puhettakaan salille menosta.

Nyt kun en oo päässy liikkumaan, olisi tietenkin pitänyt syödä vähemmän, kun ei kulutakaan niin paljoa. Mutta minähän oon tietenkin tehny päinvastoin. On vaan niin vaikeeta, kun joutuu roikkumaan kotona päivät pitkät, niin mitäs muutakaan sitä tekisi kuin söisi. Olen sit syönyt, välillä ihan kummallisiakin ruokia. Oon vetäny jotain lasten sipsi- ja karkkipussien jämiä, suklaata muuten vaan, leivoksia, leipää, paahtoleipää nutellalla ym paskaa. Olo on aivan kauhea.

Huomiselle kirjoitin listan, mitä saan syödä. Aamulla saan syödä kaurapuuroa, lounaaksi tekemääni kasvis-riisipaistosta ja illalliseksi keittoa. Välipaloiksi tuohon sitten on sallittua ainoastaan kasvikset ja hedelmät (paitsi banaani). Oon kehitelly sellaista uutta motivointisysteemiä. Suunnittelen aina edellisenä päivänä seuraavan päivän ruoka- ja liikuntaohjelman. Jos pysyn ohjelmassa, saan yhden pisteen ja tietyn pistemäärän jälkeen saan ostaa jotain ihanaa. Nyt ensimmäisenä saan 20 pisteen päästä ostaa himoitsemani Guessin laukun. Tällä menolla tuota laukkua en kyllä kovin nopeasti saa :(.

Tää liikunnan puute tekee minut hulluksi. Jotenkin tuntuu, että kaikki on nyt ihan pihalla, jos en viikkoon pääse salille, vaikka tosiasiassa se ei juuri vaikuta mihinkään pitkällä tähtäimellä. Täytyy nyt yrittää vaan pitää nuo ruokailut kurissa, ja ottaa sitten uusi liikuntastartti kun tästä paranen. Kyllä mä vielä onnistun!



2 kommenttia:

  1. Tuo motivointisysteemi kuulostaa hyvalta! taidanpa kopioida idean omaan kayttööni ;)

    VastaaPoista
  2. Juu, tällä hetkellä en ole vielä lähelläkään laukkutavoitettani. 1/20 pisteestä kasassa :D. Tällä menolla saan laukun vasta kesäkuussa ja olen silloin edelleen pullero.

    VastaaPoista